Friday 8 April 2011

Oppdatering 08.04.2011 - Arbeidet starter

Hei, i dag startet arbeidet. Snekkeren tar ned det midlertidige taket pa bygningen fordi det er for lavt og for darlig. Det arbeidet la dessverre ikke i estimatene og snekkeren vil trenge ytterligere 555kr for hele arbeidet. I tillegg vil mureren trenge en jernboyer (ikke helt sikker pa noyaktig hva det var, men han kalte det ironbender). Det er en mann som vil komme for a forme jernstengene som armerer bygningen. Har ikke fatt estimatet enna, men mureren gjettet at det blir noen hundre kroner. I tillegg kommer jeg til aa legge ut et estimat for maling og skoleutstyr sa for jeg far estimatene. Jeg beklager prisendringen veldig, men haper det skal ga bra allikevel.

Totalprisen blir dermed 58.830 istedenfor 58.275 og i tillegg kommer pengene for jernboyeren.

Etterpa skal jeg ta ut 6000cedi, eller 22.200NOK og jeg skal bestille sand, stein, sement og alt det andre mureren trenger. Han vil sannsynligvis starte muringsarbeidet allerede pa mandag og jeg er veldig spent pa hvor langt han kommer.

Hilsen Wilhelm




Dette er plantegningen for hvordan skolen skal se ut fra utsiden.


Plantegning som viser taket.



 

Dette er mureren.


07.04.2011 Her diskuterer Snekkeren (hoyre) og mureren hvordan de skal lose problemet med taket. De ble enige om aa det ned, fordi det er bygd for lavt og beringen er for darlig. I tillegg gjor taket jobben vanskeligere for mureren.


08.04.2011 startet arbeidet. Snekkeren og medhjelpere tar ned taket forsiktig sa de kan sette det opp igjen pa en ordentlig mate.


1 comment:

  1. Kul blogg, veldig bra dokumentasjon av prosessen. Jeg vet at mange er interessert i prosjektet, så jeg håper den blir lest. Staå paå!

    ReplyDelete