Tuesday 3 May 2011

Oppdatering 03.05.2011

Hei, naa har jeg betalt for hele skolen, og lonnen til arbeiderne er lagt i bunker i en safe paa rektors rom. Under har jeg postet resultatregnskapet.

Det er et par ting aa legge merke til
1: Det er ikke brukt like mye norske kroner som det er samlet inn, og det er fordi jeg har fatt en mye darligere kurs i minibankene enn jeg forventet, og matte nedjustere mengden cedi, men jeg holdt kursen paa 3,7 i resten av regnskapet fordi det var en mye lettere kurs aa regne med og for aa holde alt likt det forste budsjettet. Jeg har brukt mye penger paa taxi, internett og motet med kongefamilien som ikke er trukket fra i regnskapet, sa hvis det skulle vaere en unoyaktighet, har jeg allikevel bidrat med mye penger.

2: Jeg fikk kjopt 75 hard wood til aa lage pulter og stoler. Det er bare nok til ca 35 elever, men forhaapentligvis vil antallet pulter oke med aarene.

3: Jeg har ikke kjopt noen boker. Det var viktigere med pulter enn boker.

Men naa er det bare venting som gjenstaar. Jeg reiser hjem paa fredag morgen, og overlater bildeansvaret til de tre andre frivillige i landsbyen, saa jeg kommer til aa fortsette med aa oppdatere bloggen med bilder.



Pengene jeg har lagt igjen i Ghana.





Snekkeren med sin bror (t.h.). Broren er doev og stum, men hjelper til allikevel!

No comments:

Post a Comment